#33 Penktadienio ekspreso su Sauliumi Kirkliu

Keletas žodžių apie save?

sauliusAdform, naudotojų patyrimo ir naudotojo sąsajų dizaineris
Svetainė: www.saulki.com
LinkedIn: lt.linkedin.com/in/sauliuskirklys
Behance: www.behance.net/SaulDesign
Twitter: @SaulDesign

Nors šalia vardo dažnai rasite, kad esu naudotojo sąsajų dizaineris, tačiau vien šia sritimi savęs neriboju. Plačiai domiuosi interakcijų dizainu, naudotojų patyrimu. Kurdamas produktą visada nagrinėju kokiomis sąlygomis juo bus naudojamasi, kokią naudą produktas turi atnešti. Pagrindinis mano tikslas yra tapti produkto dizaineriu, sugebančiu vadovauti visam kūrybos procesui – nuo idėjos iki galutinio produkto, darančio teigiamą įtaką naudotojams ir lengvinančio jų chaotišką kasdienybę.

Laisvalaikiu stengiuosi atsiriboti nuo naudotojo sąsajų, leidžiu mintims rasti savo vietą ir naują dieną pradedu su noru išmokti ką nors naujo. Didelę laiko dalį skiriu savo merginai ir visiems draugams, nes jie yra patys svarbiausi. Be dizaino dar domiuosi maisto gaminimu, sportu, automobiliais, mėgstu keliauti ir poilsiauti. Beje jaučiu simpatiją ir automobilių dizainui, o jų interjere taip pat randu naudotojų sąsajų, prie kurių norėčiau prikišti rankas. Atrodo, kad viskas pasaulyje sukasi apie dizainą.

photo-1

Kaip viskas prasidėjo?

Nuo pat mažens buvau labai kūrybiškas: konstruodavau, piešdavau, lipdydavau. Gana anksti pradėjau svajoti apie tai kuo noriu būti užaugęs. Jau būdamas 14 metų įsigijau pirmąsias knygas kaip kurti svetaines su HTML ir CSS ir bandžiau jas lipdyti iš parsisiųstų šablonų (angl. templates). Vėliau šokinėjant nuo programavimo prie architektūros ir galiausiai prie dizaino mano kompiuterio ekrane nuolatinę vietelę rado Photoshop programa. Praktikuodamas dizainą ir kurdamas smulkius projektus baigiau mokyklą ir įstojau į Grafinį dizainą Vilniaus Technologijų ir Dizaino kolegijoje.

Visada buvau ir esu savamokslis, todėl išsilavinimui skyriau nedaug dėmesio. Galiu drąsiai teigti, kad studijuoti buvo net per lengva, tekdavo dažnai pačiam mokyti dėstytojus. Didžiąją dalį laiko praleisdavau prie svetainių kūrimo klientams, o pirmo kurso viduryje atsidūriau pirmoje savo darbovietėje ir kūriau naudotojo sąsajas kelionių užsakymo sistemoms. Įvairaus tipo naudotojo sąsajas kuriu iki šiol ir ieškau tokio produkto, kuris mane užkabintų ir įtrauktų visa jėga. Laisvu laiku vystau idėjas ir svajoju vieną dieną sukurti savo produktą.

photo-2

Į mobiliųjų aplikacijų pasaulį žengiau taip pat netikėtai. 2012 metais grįžęs į Lietuvą po įspūdingos vasaros Amerikoje, sugalvojau sudalyvauti AppCamp hackathon’e, kur daugybė komandų per vieną savaitgalį kuria mobiliasias aplikacijas. Kaip tik tuo metu buvo mobiliųjų aplikacijų bumas, turbūt todėl ir norėjau išbandyti savo jėgas šioje srityje. Susiradau komandą su man patikusia idėja – orų prognozės aplikacija. Bendradarbiavome su Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba, iš kurios gavome visus reikiamus duomenis, realaus laiko stočių parodymus. Per savaitgalį spėjome pabaigti ir paleisti pirmąją versiją. Tai buvo iš tiesų smagu, nors dizainas buvo kurtas tik iš idėjos, neatsižvelgiant į jokius naudotojų poreikius. Po renginio dar ilgą laiką dirbome prie projekto savo malonumui. Padarėme 3 didžiules dizaino iteracijas, o techninių atnaujinimų jau net nebesuskaičiuoju. Svarbiausia, kad sekantys 2 dizaino atnaujinimai buvo paremti naudotojų atsiliepimais ir prašymais. Prasidėjo šiokia tokia naudotojų analizė. Kaip pirmam kartui, patirtis tikrai nebloga! Nuo tada vis domiuosi mobiliais įrenginiais ir plečiu savo žinias.

photo-3

Prie ko šiuo metu dirbi?

Šiuo metu dienas leidžiu Adform, kur tobulinu skaitmeninės reklamos valdymo platformą. Daugiausia tenka dirbti su interakcijų išdirbimu ir interaktyviais prototipais, tačiau kartais dienas praskaidrina darbas su vizualiniu dizainu, naudotojų patyrimo projektavimas. Šiuo metu kuriame naujas stiliaus gaires visai platformai, kurios turi atlaikyti sudėtingus komponentų derinius bei didžiulius duomenų kiekius. Tai yra labai didelis iššūkis, todėl džiaugiuosi turėdamas galimybę kurti dizainą globaliam produktui, turinčiam milijonus naudotojų įvairiose pasaulio šalyse. Dirbant prie tokio didžiulio produkto, sprendimus tenka priimti atsargiai ir apgalvotai, o emocijos paleidus atnaujinimą – neįkainojamos.

Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?

Turbūt naudingiausia išmokta pamoka yra tai, kad vizualinis dizainas sudaro tik mažytę dalelę visos naudotojo patirties. Dirbdamas Adform įgijau įprotį kiekvieną dizaino sprendimą pagrįsti. Pridedama papildoma linija, keičiama spalva ar šrifto dydis – viskas turi atnešti naudą produktui, kitu atveju tokie pakeitimai nėra laikomi būtinais, nes kainuoja įmonei didelius pinigus. Jeigu sugebi įrodyti, kad sumažinus šriftą 1px bus pasiektas geresnis rezultatas, tada tavo sprendimui uždegama žalia šviesa. Norint būti sėkmingu dizaineriu reikia mokėti pristatyti ir apginti savo sprendimus, turėti gerus komunikacijos įgūdžius sprendžiant problemas ir sugebėti įkvėpti kitus kurti nuostabų produktą. Jeigu niekas netikės tavo sukurtu dizainu, tai jis gali ir neišvysti dienos šviesos.

Ką palinkėtum kolegoms?

Nenustokite kurti, tobulėti ir dalintis savo patirtimi su kitais. Lietuvos dizaino bendruomenė nėra labai didelė, todėl galime pažinti vienas kitą ir siekti tikslų kartu. Linkiu visiems daugiau bendravimo ir bendradarbiavimo.

Taip pat nepamirškite, kad už jūsų ekranų yra nuostabus pasaulis su dar nuostabesniais žmonėmis, todėl rekomenduoju dažniau atsitraukti nuo darbų ir mėgautis aplinkos teikiamais malonumais. Įkvėpimas gali ateiti ir iš gamtos.