#76 Penktadienio ekspreso su Martynu Kairiu

Martynas KairysKeletas žodžių apie save?

Lebara, naudotojų patyrimų ir sąsajų dizaineris
LinkedIn: Martin Kairys
Portfolio: hellomartin.co.uk
Behance: martynaskairys

Esu naudotojų patyrimų ir sąsajų dizaineris. Jau beveik dešimt metų dirbu su įmonėmis iš Lietuvos, Jungtinės Karalystės ir Skandinavijos šalių. Baigiau reklamos studijas Lietuvoje ir papildomus UX (Interaction Design Foundation) bei psichologijos kursus (Udemy).

Save laikau nestandartiniu dizaineriu, nesivaikau dizaino madų, stengiuosi, kad dizainas būtų tik įrankis spręsti iškeltas užduotis: tai gali būti siekis parduoti daugiau prekių e. parduotuvėje ar privilioti naujų potencialių klientų per internetinę svetainę. Pastaraisiais metais išskirtinai dirbu tik su web based sistemomis.

Laisvalaikiu restauruoju cafe racer motociklus. Mėgstu keliauti, aplankyti naujas vietas. Stengiuosi ieškoti įkvėpimo architektūroje ir kasdien mus supančioje aplinkoje. Rekomenduoju perskaityti Don Norman knyga „The Design of Everyday Things“, po šios knygos pradėjau žiūrėti į kasdieninius daiktus per funkcinę dizaino prizmę, tai tapo lyg pramoga galvoti kaip galėtum patobulinti kasdien naudojamus daiktus ir padidinti jų efektyvumą.

Kaip viskas prasidėjo?

Susidomėjau dizainu kai atsirado MySpace bei IRC ir buvo galimybė personalizuoti savo profilį ar susikurti savo IRC išvaizdą.

Karjerą pradėjau viešųjų ryšių agentūroje kur teko dirbti ties politinėmis kampanijomis, valstybiniais ministerijų projektais ir Europos struktūriniais fondais. Po keletos metų perėjau į reklamos agentūrą, kurioje dirbau tiesiogiai su klientais, atlikau verslo modelių analizes, kūriau dizainus, orientuotus tiesiogiai į naudotojus, bei pagrįstus įtaigos technologijomis.

inter-1
Patirtis dirbant su e. komercijos svetainėmis suteikė galimybę testuoti dizaino sprendimus, iškart matant realius pardavimų pakitimus. Mano kuriamas dizainas tapo grįstas realia verslo sėkme, statistinės informacijos analize ir atliktais analitiniais tyrimais.

Nekilnojamojo turto pakilimo laikotarpiu dirbau su didžiosiomis Lietuvos NT vystymo kompanijomis, kurioms kūriau interneto svetaines su dinaminėmis butų peržiūromis ir rezervacijos sistemomis.
Pastaruosius porą metų gyvenau ir dirbau Londone, Jungtinėje Karalystėje. Čia gavau galimybę dirbti su tokiomis tarptautinėmis kompanijomis kaip EDF Energy (atominės energetikos kompanija), Aviva (draudimo kompanija), Barclays (tarptautinis bankas), Lebara (telekomunikacijų kompanija).

inter-3

Šiuo metu dirbu vyresniuoju naudotojų patyrimų dizaineriu telekomunikacijų kompanijoje Lebara ir esu atsakingas už tarptautinių pavedimų aplikacijos ir internetinės svetainės kūrimą bei informacijos architektūrą.

Prie ko šiuo metu dirbi?

Šiuo metu dirbu prie tarptautinių pinigų pervedimo mobilios aplikacijos ir internetinės svetainės skirtos UK rinkai. Prieš kelis mėnesius paleidome aplikacija Google Play Store ir tikimės per ateinančius keletą mėnesių startuoti su svetaine.

Praėjusiais metais teko darbuotis kuriant sistemą skirtą deimantų ir juvelyrikos kokybės sertifikatų generavimui. Tam, kad geriau suprasti visos sistemos veikimą per porą mėnesių išmokau deimantų vertinimo pradžiamokslį. Dabar drąsiai galėčiau eiti dirbti į juvelyrinę parduotuvę.

Manau didžiausi UX dizainerio iššūkiai darbe yra galimybė greitai perprasti kliento verslo modelį ir sugebėti operatyviai atrodyti taip, kad tu dirbi toje pačioje sferoje kaip ir klientas jau n metų. Labai rekomenduočiau kolegoms, kurie dirba tik su Lietuvos rinka, paieškoti klientų užsienyje, pamatytumėte kaip stipriai skiriasi naudotojų įpročiai naršant ar užsisakant paslaugas internetu.

Pamenu kai tik atvykau į Londoną ir ieškojau darbo, manęs rekruteriai klausė ar turiu patirties dirbant UK rinkoje, tuo metu buvau gal kiek pasipūtęs ir galvojau kuo gi taip gali skirtis Lietuvos ir UK rinka, dabar suprantu, kad stipriai klydau. UK praktiškai visos paslaugos yra užsakomos internetu (komunalinių paslaugų, mobiliojo ryšio ir interneto tiekėjai, draudimas, naujos banko kortelės), o atsiskaitymas kreditine kortele nereikalaujant pin generatoriaus ar jungimosi prie e. bankininkystės. Apskritai darbas su užsienio klientais dažnai būna įvairesnis, per pastaruosius keletą metų teko kurti aplikaciją Samsung televizoriams, Google Drive atmainą, hostingo serverių priežiūros sistemą, automobilių stovėjimo terminalo UI, deimantų kokybės sertifikavimo sistemą.

inter-2

Tik nesupraskit klaidingai, Lietuvoje taip pat yra daugybė įdomių projektų, tačiau manau, kad čia konkurencija daug didesnė, Lietuvoje yra tikrai nemažai gerų dizainerių, tad tos laisvos darbo vietos prie įdomesnių projektų būna greitai užimtos.

Kokia yra brangiausia išmokta pamoka?

Brangiausia išmokta pamoka yra ta, kad turinys yra svarbiau už bet kokį dizainą. Nesvarbu kokios spalvos bus mygtukas – žalias ar raudonas, su šešėliu ar be, svarbu, kur jis bus ir kas bus ant jo parašyta.
Visi dizaineriai pyksta ant klientų, kurie kankina juos prašydami pabandyti padaryti dar kelias dizaino variacijas ar panaudoti įvairesnes spalvas, tačiau mano nuomone, mes dizaineriai, privalome edukuoti klientą paaiškindami, jog interneto svetainė bus nieko verta jei turinys bus prastas. Savo praktikoje beveik visada dirbu lygiagrečiai su marketingistais ar copywriteriais ir kartu bandome ieškoti būdu kaip pristatyti informaciją kuo patraukliau svetainės naudotojui.

inter-4

Mano nuomone geras dizaineris yra ne tas, kuris gražiai piešia, bet tas kuris geba spręsti verslo problemas ar iškeltas užduotis ir suprasti klientą bei jo verslo poreikius.

Ką palinkėtum kolegoms?

Nepamirškite jog nuo Jūsų sukurto UX ar UI priklauso įmonės sekmė, gaunamas pelnas, įmonės įvaizdis. Ant Jūsų pečių krenta didelė atsakomybė, nežiūrėkite į darbą ir klientus atsainiai :)

  • Martynas Martulis

    Nice! Sekmes darbuose!