#85 Penktadienio ekspreso su Dariumi Kisieliumi

Keletas žodžių apie save?


Laisvai samdomas meno vadovas
Facebook: Darius Kisielius
Medium: @dariusk
LinkedIn: Darius Kisielius
Behance: Darius Kisielius
Instagram: dariuskisielius

Mano šiandieninę veiklą geriausiai apibūdina brand experience designer. Jeigu nepažįstamajam bandyčiau pasakoti, kad dizaino ir vizualinės komunikacijos priemonių pagalba kuriu vartotojų patirtis su prekių ženklais, kažin ar taptų aiškiau. Vistiek tektų galiausia pasakyti, kad esu grafikos dizaineris.

Esu žmogus-kempinė, geriu į save viską, ką sutinku ir patiriu aplink save, kas paskui, susipynę su vidiniais išgyvenimais, virsta dizainu ir kūryba. Pastebėjau, kad pastaruoju metu ypač domina kitų dizainerių biografijos ir pasisakymai įvairiomis temomis. Jų patirtis ir vertybes lyginu su savosiomis ir tai ypatingai įkvepia ieškoti savo kelio. Kažkada svaigau nuo „Studio Culture: The Secret Life of a Graphic Design Studio“, daug praktiškų dalykų radau „A list apart“ leidiniuose, kvatojau su Snask „Make Enemies & Gain Fans“, nukėliau kepurę prieš „Draplin Design Co.: Pretty Much Everything“, smagiai pakeliavau laiku su „Creativity, Inc.“, o dabar kasdien mėgaujuosi M. Bierut esė rinkiniu „Now you see it“. Skirtingi kavos skoniai ir ruošimo būdai yra taip pat ne mažiau įkvepiantys.

Kaip viskas prasidėjo?

Mokykloje visų sąsiuvinių viršeliai buvo apipiešti, įdomiausi žaislai buvo konstruktoriai – tėvai galvojo, kad būsiu architektu, bet devintoje klasėje atsitiktinai perskaičiau straipsnį apie dizaino studijas VDA (Vilniaus Dailės Akademija) ir klausimų nebekilo, kuo būsiu užaugęs. Nei vienas dailės būrelis „neprilipo“ – buvo nuobodu, bet dailės pamokos V.Vienožinskio dailės mokykloje tiko.

Dar studijuojant VDA (Vilniaus dailės akademija), 3-iame kurse pradėjau dirbti nepilną darbo dieną draugo dizaino studijoje. Pirmas rimtas komercinis darbas buvo „Rivilės“ kompanijos logotipas, mano džiaugsmui ir skausmui naudojamas iki dabar be pakeitimų. Paskui sekė tuo metu didžiausio ir populiariausio automobilizmo žurnalo „Keturi ratai“ radikalus atnaujinimas ir kasmėnesinis dizainas.

Išplitus internetui, nors daugiausia dirbau su spaudos dizainu, puoliau gilintis į interneto dizaino subtilybes ir sukūriau kelias įdomesnes svetaines banko produktams, draudimo kompanijai. Tada atradau J. Nielseno, S. Krugo knygas. Vėliau patirties sėmiausi viename Londono startuolių, Lietuvos reklamos ir dizaino agentūrose, tarptautinėje korporacijoje, pradėjęs nuo grafikos dizainerio, išbandžiau meno ir kūrybos vadovo amplua.

Kas kelis metus man viskas tarsi prasideda iš naujo – naujos veiklos sritys, nauji interesai, nauji horizontai. Dizainerio profesija tuo ir žavi, kad yra labai dinamiška, nuolat evoliucionuoja, kinta, plečiasi, o dizainą kuria ne vien tik menininkai.

Prie ko šiuo metu dirbi?

Šiuo metu esu savotiškose kūrybinėse atostogose, kuomet turiu daugiau laisvės rinktis projektus, kuriuose pavyksta suderinti mano ir kliento estetines vertybės, požiūrį į darbo procesą, bendradarbiavimą, reiklumą galutiniam rezultatui. Pastaruosius 10 metų dirbau meno arba kūrybos vadovu, kuomet ne tik bendravau su klientais, bet ir prižiūrėjau kitus dizainerius, kūrybininkus, buvau atsakingas už kūrybinę strategiją, bet pats mažai prisiliesdavau prie dizaino kūrybos. Savotiškai buvau pamiršęs save kaip individualų kūrėją, todėl dabar atrandu save iš naujo, gryninu estetines vertybes, ieškau individualaus stiliaus. Taip pat kartais rašau dizaino tematika – tai labai padeda sau pačiam įvardinti ir apibendrinti jau žinomus dalykus ar tai įvertinti tai, kas vyksta šiuo metu aplink.

Baiginėju įvaizdinę kampaniją vienam universitetų, esu paniręs į porą kompleksinių dizaino projektų, kuriuos aš vadinu brand experience design, nes jie prasideda nuo logotipo sukūrimo ir išsiplečia į skaitmenines prezentacijas, socialinių tinklų komunikaciją, spausdintus ir internetinius produkcijos katalogus, interneto svetainių dizainą. Visada patiko sudėtingos, kompleksinės užduotys, nes jose daugiausia sužinau ir išmokstu, pavyzdžiui, dabar džiaugiuosi galimybe išbandyti „Invision Studio“.

Neseniai atradau naują pramogą – tipografinius žaidimus, kurie man padeda „užsikurti“ prieš pradedant dienos darbus, kai namuose dar sklando sapnų kvapas, o galva neužimta reikalais. Kartais pasiduodu avantiūroms ir net rimtesniems projektams ką nors nuteplioju iš uogienės.

Kokia yra brangiausia išmokta pamoka?

Draugiški santykiai darbe – nelygu artimai draugystei. Darbas ir artima draugystė yra sunkiai suderinami, visada nukenčia arba vienas, arba kitas. Kuo rimčiau ir intensyviau dirbi, kuo daugiau atsakomybių darbe, tuo sunkiau išlikti artimu draugu. Darbe siekiam tikslų, produktyvumo, o draugystė pati yra tikslas ir prasmė – labai skiriasi prioritetai. Bet kas tinka man, nebūtinai galioja kitiems.

Naudingiausia pamoka – nėra tobulo briefo, o kūrybinis rezultatas daugiausia priklauso nuo kūrėjo intuicijos, charakterio, sėkmės ir labai mažai – nuo briefo, koks geras jis bebūtų.

Ko palinkėtum kolegoms?

Atradimų, susitikimų, įkvėpimų ir spontaniškų patirčių!