Poreikių diferenciacija dizaine

Peržiūrint Dieter Rams dizaino darbus, akys užkliuvo už „Braun Hifi Atelier” sistemos nuotolinio valdymo pulto. Produktas pasaulį išvydo dar 1979 metais, tad nėra kažkas labai naujo. Tad kodėl užkliuvo?

Braun Hifi Atelier remote
Dieter Rams, Peter Hartwein, Braun Hifi Atelier sistemos nuotolinio valdymo pultas, 1979.
Skaitykite visą įrašą

Naudotojų patyrimas ir nuorodos

Pastaruoju metu, diskutuojant su dizaineriais ar net programuotojais, iškyla vis tie patys klausimai, susiję su nuorodomis:

  • Kaip išskirti nuorodas, kurių paspaudimas pakeičia turinį, bet neiššaukia viso puslapio perkrovimo?
  • Kaip turi būti žymimos nuorodos ant kurių užvedus pelės kursorių iššoka pagalba?
  • Kokiais atvejais išskiriamos nuorodos, kurias paspaudus puslapis atsidaro naujame naršyklės lange?
  • Ar nuorodos į kitą svetainę turi būti papildomai išskiriamos?

Skaitykite visą įrašą

Išmanūs priedai išmaniesiems telefonams

Paprastais eskizais pasakojama istorija apie tai, kaip išmaniųjų telefonų priedai, mūsų kasdien naudojamus telefonus, paverčia pagrindiniu informacijos apdorojimo bei ryšio centru, leidžiančiu mums akimirksniu prisijungti prie įvairių tinklų, duomenų bazių ar interneto. Nuo mobilaus EKG aparato iki kortelių skaitytuvų – šie priedai keičia mūsų šiuolaikinio pasaulio sampratą.

Nuomonė. Žmonės kuriantys dizainą, naudotojo patirtys ir tai, kas svarbu dizaino procese.

Parašyti šį įrašą paskatino Vytauto publikuotas straipsnis „Copy with pride. Arba kodėl reikia mokytis iš užsienio.”. Pirmine forma tai buvo komentaras, tačiau kiek pagalvojęs, nusprendžiau, kad jis turi prasmės ir kaip atskiras įrašas. Nors su daugeliu Vytauto straipsnyje išsakytų minčių aš sutinku, tačiau labiausiai man užkliuvo straipsnio pabaigoje sudėliotos priežastys, lemiančios skurdžius sprendimus lietuviškos el. parduotuvių naudotojo sąsajose. Ypač priežastis Nr. 4 – „UX srityje dirba permažai moterų”. Tad apie viską nuo pradžių. Skaitykite visą įrašą

Trumpai apie tikslines grupes

First National City Bank (dabar – „Citibank”) septintajame dešimtmetyje testavo ankstyvas ATM, mums žinomo tiesiog kaip bankomato, versijas. Anot eksperimento nuorašo, parinkta tikslinė grupė (angl. focus group) teigė:

„Atrodo, kad vieninteliai žmonės, kurie naudos šį prietaisą, bus keletas prostitučių ir lošėjų, kurie vengia tiesioginio kontakto su žmonėmis atlikdami pinigines operacijas”.

ATM

„Citibank” ignoravo šią tikslinės grupės išvadą, o bankomatai, vėliau, tapo mūsų kasdieninio gyvenimo dalimi.

„Connecting”. Dokumentinis filmas apie sąveikos dizaino ateitį.

 „Connecting” yra trumpas, 18 minučių, dokumentinis filmas, pasakojantis apie sąveikos dizaino ir naudotojo patirties (UX) dizaino ateitį. Kai programinės įrangos vaidmuo, šiuolaikiniame pasaulyje, tampa vis reikšmingesniu, sąveikos dizainas yra būtent ta disciplina, kuri turėtų vaidinti pagrindinį vaidmenį formuojant visame kame integruotą ateities internetą.