Klausimai-atsakymai: Tautvydas Gylys apie pirmąją „UX academy“

Kokie žmonės susirinko?

12 žmonių grupėje turėjome nuo dizainerių, naudotojų patyrimų specialistų ir produktų vadovų iki žmonių dirbančių pardavimuose. Amžius svyravo nuo 25 iki 40 metų. Skirtingi buvo ir žmonių lūkesčiai: vieniems tai buvo proga pirmą kartą susipažinti, kas slypi po naudotojų patyrimų dizainu, kitiems – susisteminti žinias ir išmėginti jas praktikoje.

2015-12-05 12.18.42

Džiugu, kad pavyko pritraukti tokius skirtingus dalyvius, nes buvo proga vieniems iš kitų pasimokyti, kaip skirtingą patirtį turėdami, galime naujai pažiūrėti į tas pačias problemas ir pratimus.

Kaip buvo išskaidytas laikas?

Kievienos dienos susitikimas trukdavo apie 3 valandas, nuo 11 iki 14. Po kiekvieno susitikimo laukdavo namų darbai, kurie papildomai užtrukdavo 1-4 valandų.

Kaip kilo mintis surengti tokius mokymus?

Grįžęs iš naudotojų patyrimų mokymų San Franciske norėjau pasidalinti įgytomis žiniomis. Tad prieš pussantrų metų pravedžiau pirmąsias dirbtuves, parengtas pagal savo intruktorės Kate Rutter metodologiją. Nuo to laiko pravedžiau dar 8 tokias dirbtuves.

Per tą laiką supratau du dalykus:

  • Lietuvoje yra didelis susidomėjimas tokia informacija (mano dirbtuvės gavo aukščiausią įvertinimą LOGIN konferencijoje tarp visų „Startup Fair“ organizuotų dirbtuvių.)
  • Dirbtuvių formato neužtenka dalyviams pasinaudoti naudotojų patyrimų dizaino praktika kasdieniniuose darbuose. Trūksta patirties ir gilesnių žinių.

Dėl šių priežaščių ilgesni kursai tapo logišku žingsniu, norint toliau skleisti naudotojų patyrimų dizaino svarbą produktų kūrime.

Kiek truko pasiruošimas?

Mokymų programą sukūriau pagal dirbtuvių programą, todėl visko sukurti nuo nulio nereikėjo. Tačiau sukurti 1.5h programą yra viena, o 6 savaičių mokymų medžiagą – visai kas kitą. Tad užtrukau apie 3-4 mėnesius intensyviai dirbdamas savaitgaliais, nors pati mintis galvoje sukosi jau gerus metus.

Su kokiais sunkumais teko susidurti?

Didžiausias sunkumas buvo pasiryžti ir padaryti. Mokymus buvau pradėjęs daryti metų pradžioje, tačiau viską atidėjau. Bet, galiausiai, vasaros pabaigoje nutariau datą, suderinau su Vinted ir paskleidžiau informaciją. Kelio atgal nebeliko, tad pradėjau ruošti. Apart vidinių kovų viskas pavyko labai sklandžiai.

Kada planuoji rengti ateinančius mokymus?

Greičiausiai vėl startuosime vasario pradžioje. Registracija bus paskelbta anksčiau.

UPD: Antroji akademija prasideda vasario 6 d.

Ar manai, kad pirmas blynas šiek tiek prisvilo? Jei taip, ką galvoji keisti ateityje?

Ar mokymai pavyko bus galima atsakyti po kelių mėnesių pasiklausus dalyvių, kaip jiems pavyko integruoti naujas žinias kasdieniuose darbuose ir kaip tai pakeitė jų požiūrį. Man čia didžiausia vertė.

2015-11-21 13.15.15

Tobulinti tikrai yra ką. Didžiausias naujų mokymų pokytis bus, kad dizaino procesą praeisime ne vieną kartą, bet bent kelis kartus. Tokiu būdu bus lengviau įsisavinti procesą ir vėliau einant gilyn suprasti kiekvieno žingsnio vietą bendrame paveiksle. Gali būti, kad pergalvosiu mokymų trukmę ir sutrauksiu juos į kelis savaitgalius. Galva pilna naujų idėjų, kaip padaryti mokymus efektyvesniais.

Ko pats išmokai iš dalyvių?

Per šešias savaites jaučiuosi, kaip sudalyvavęs 12-oje skirtingų projektų ir įgavęs atitinkamai patirties. Kas veikė viename projekte, kas buvo svarbiausia kitame. Dalyvių klausimai padėjo pačiam atrasti pratimus ir procesą naujai. Ruošiant medžiagą puiki proga pasidomėti naujais metodais ir praktikomis, kurias bus proga pačiam išmėginti dirbant Vinted.

2015-11-21 12.28.49

Vienas iš tikslų yra šiais mokymais suburti bendruomenę, kurie turi pilną suvokimą, kas slypi po naudotojų patyrimų dizainu. Tokiu būdu galėsime ir toliau vienas iš kitų mokintis ir tvirtinti dizaino bendruomenę Lietuvoje.

Ar taikei Lean UX principus mokymų kūrimo procese?

Didžioji dalis proceso buvo gana spontaniška, tačiau dekonstravus eigą galima įžvelgti principų pėdsakus:

1 žingsnis: Naudotojų patyrimo dirbtuvės – pirmas MVP vartotojų poreikiui patikrinti.

Dirbtuvės

2 žingsnis: Potencialių vartotojų identifikavimas ir alternatyvių sprendimų parinkimas.

3 žingsnis: Mokymų programos sudarymas ir validacija

2015-09-21 08.46.47

4 žingsnis: Iššankstinė registracija konceptui patikrinti

Screen Shot 2016-01-05 at 19.50.50

5 žingnsis: UX akademija – pirmas MVP mokymų programos poreikiui patikrinti

Screen Shot 2016-01-05 at 19.51.49

Kokie atsiliepimai?

Atsiliepimai labai teigimi.

UX srityje nebuvau naujokas, savo darbe dažnai yra tekę paišyti wireframe eskizus ir projektuoti webinių sistemų prototipus, tačiau, UX akademijoje susipažinau su daug platesniu požiūriu į visą UX procesą. Svarbu buvo įsisavinti, kad teisingas bet kokios sistemos kūrimo procesas visų pirma prasideda nuo tikslaus poreikių išgryninimo. Labai svarbus žmogiškasis faktorius, klausimyno sudarymas, tikslingos auditorijos interviu procesas. Tautvydo paskaitos buvo labai praktiškos, įdomios, įtraukiančios. Labai rekomenduoju ne tik skaitmeninio produkto kūrėjams.
– Raimundas

Didžiausias akdemijos privalumas yra daug įdomių praktinių užduočių tiek kursų metu, tiek namie. UX akademija padėjo pažvelgti į produkto kūrimą ir vystymą kitu kampu. Stipriai rekomenduoju.
– Egidijus

Net nedvejojau, kad eisiu į UX Akademiją, kai tik sužinojau, jog Tautvydas kažką panašaus organizuoja. Esu girdėjusi ne vieną jo pristatymą skirtingomis temomis, dalyvavusi intensyviuose 2 valandų UX mokymuose, tad labai norėjau gauti progą pasimokinti išsamiau tomis temomis ir gauti aiškesnę struktūrą.

Šie mokymai pateisino visus mano lūkesčius, nes kartu dar gavau progą išbandyti procesą realiai ir gauti begalę patirties matant kitų dalyvių pasirinkimus, bei klausant jų patirtis atlikus gautas užduotis. Tiesą sakant, tų šeštadienių labai laukdavau ir laikas būnant ten praskriedavo labai greitai. Ne tik žinios, bet ir atmosfera, kurią Tautvydas ir kiti dalyviai sukūrė, buvo nuostabi! Labai gaila, kad laikas prabėgo taip greitai, tad dabar belieka laukti tęsinio. :)
– Aurelija

Man patiko, iš pradžių truputį išsigandau, nes jautėsi skirtingos patirtys tarp kolegų, todėl man asmeniškai sunkiau buvo įsivažiuoti, nes aš dirbu dizaino srityje, kai gaunu jau paruoštą prototipą, o kuriu ir įgyvendinu UI vizualinę dalį (kurioje irgi svarbu žinoti UX). Tai manau savo lūkesčius pateisinau :) jei pati kursiu produktą nuo pradžių, manau panaudosiu šias žinias :)”
– Toma

Gyvos paskaitos, per kurias tikrai nesnausite, gilinsite žinias, įgūdžius, budinsite kūrybiškumą.
Teorija vaizdžiai pateikiama per praktiką su aiškiais pavyzdžiais, grupinėmis ar asmeninėmis užduotimis. Tai padėjo ne tik gerai įsisąmoninti žinias, bet ir čia pat jas pasitikrinti. Visų užsiėmimų metu atmosfera buvo itin teigiama ir gerai nuteikianti, neatbaidanti klysti ir eksperimentuoti.
– Sigita