Naudotojų patyrimo specialistų darbo užmokesčiai 2017

Karts nuo karto į interakcijos.lt pašto dėžutę gauname panašius klausimus: „Kiek uždirba naudotojų patyrimo specialistas?“ arba „Turiu x metų patirties, kokio atlyginimo prašyti?“. Dėl šios priežasties ketvirtus metus iš eilės paprašėme mūsų lankytojų užpildyti apklausą.

Šiemet sulaukėme virš 80 atsakymų (palyginimui, praeitais metais buvo 84), tačiau dalį atsakymų teko pašalinti dėl visiškai nelogiškų atsakymų, pvz. gyvena Klaipėdoje, 1 metų patirtis, o atlyginimas virš 4000 eurų. Sutikite, tokie atsakymai mažai tikėtini. Be to, didelė dalis panašių atsakymų buvo pateikta vienos valandos bėgyje, todėl manome, kad kažkas piktybiškai bandė pakenkti apklausai. Kaip ten bebūtų, galime pasidžiaugti, kad sulaukėme 62 „normalius“ atsakymus. Kitais metais reikės pamąstyti kaip išvengti tokių situacijų.

Aišku, statistiniu požiūriu šie duomenys vis dar nepatikimi, tačiau tai bent kažkoks informacijos gurkšnis, padėsiantis susiorientuoti naudotojų patyrimo specialistų darbo rinkoje.

Vidutiniškai apklausai reikėjo skirti 02 min. 03 sek. Atsakymų iš mobiliųjų įrenginių procentas – ~24 proc. (2014 ir 2015 metais buvo 27 proc., 2016 – 34 proc.).

Apklausą sudarė 5 pagrindiniai klausimai:

  • Kokios jūsų dabartinės pareigos?
  • Kiek metų darbo su naudotojo sąsajomis patirties turite šiam momentui?
  • Koks jūsų lygis įmonės struktūroje?
  • Iš kokio jūs miesto?
  • Kiek eurais po mokesčių uždirbote per praeitą mėnesį?

Kokios jūsų dabartinės pareigos?

Pirmasis klausimas buvo apie užimamas pareigas. Norėjome sužinoti kaip naudotojų patyrimo specialistai yra vadinami įmonėse arba kaip jie identifikuoja save patys. Kaip ir ankstesniais metais, keletas žmonių komentaruose rašė, kad turi ne vieną rolę arba galėtų save pavadinti įvariai, bet daugumai pavyko išskirti savo dabartines pareigas. Štai keletas komentarų ir trumpų veiklos aprašymų:

Rašau ir front-endą
– Produkto dizaineris

Completing user research (use scenarios, personas, usability labs etc.), creating sketches and mocups
– Naudotojų patyrimo dizaineris

Vartotojų sąsajų dizainas, prototipavimas, stakeholder reikalavimų vykdymas
– Sąveikos dizaineris

Viskas nuo wireframe kūrimo iki dizaino ir product ownerio
– Naudotojų patyrimo dizaineris


Iš grafiko puikiai matosi, kad pasiskirstymas tarp atsakiusiųjų išlieka daugmaž vienodas, lyginant su ankstesniais metais.

Kiek metų darbo su naudotojo sąsajomis patirties turite šiam momentui?

Visų atsakiusiųjų patirties vidurkis yra 4,9 metų, mediana lygi 4 metams, moda – 3 m., o standartinis nuokrypis – 3,62 metų.

Trumpiausiai – mažiau nei metai – iš atsakiusiųjų dirbo sąveikos ir grafinis dizaineriai iš Vilniaus. Ilgiausią patirtį turi – 15 metų – turi naudotojų patyrimo dizaineris iš Vilniaus.

Šiek tiek įdomesnį vaizdą matome pasirinkę kitokį pjūvį – darbo su naudotojo sąsajomis patirtis priklausomai nuo užimamų pareigų.

Koks jūsų lygis įmonės struktūroje?

Nuo praeitų metų tendencijos stipriai nepasikeitė: mada skirstyti specialistus pagal lygius Lietuvoje sunkiai prigyja, todėl žemiau esantis grafikas nėra pernelyg iškalbingas.

Kitas grafikas turbūt ir šiemet nieko nenustebins. Jame aiškiai matoma, kad užimamos pozicijos lygis įmonės struktūroje tiesioginiai priklauso nuo turimos patirties.

Šiemet atsitaisė praeitų metų situacijų, kai vyresniųjų specialistų patirties vidurkis lenkė vadovų patirties vidurkį.

Iš kokio jūs miesto?

Kaip ir ankstesniais metais, sostinė išlieka epicentru: virš 77 proc. atsakiusiųjų gyvena Vilniuje. Auu… ar dizaineriai ir kt. naudotojų patyrimo specialistai gyvena Mažeikiuose, Biržuose ar Prienuose?

Kiek eurais po mokesčių uždirbote per praeitą mėnesį?

O pabaigai, kaip visada, pasilikome „skaniausią“ pyrago dalį – pakalbėkite apie pinigus.

~68 proc. (2015 m. – 89 proc., 2016 – 60 proc.) atsakiusiųjų po mokesčių uždirba iki 1500 eurų. Bendras vidurkis po mokesčių – 1499 eurų (2014 m. – 1169,65 eurų, 2015 m. – 901,61 eurų, 2016 m. – 1380,73 eurų). Aišku, dėl nedidelio atsakymų skaičiaus didelę įtaką bendram vidurkiui turėjo kelių žmonių labai didelį atlyginimai. Dėl šios priežasties, pateikiama ir kitus statistinius rodiklius, kurie padėtų suprasti bendrą situaciją: moda – 1200 eurų (2015 ir 2016 m. – 1000 eurų), mediana šiek tiek sumažėjo – 1250 eurų (buvo 1300 eurų), o standartinis nuokrypis – 851,89 eurų.

Taip pat šiemet pirmą kartą nusprendėme pateikti ir kvartilius:

  • pirmasis kvartilis (apatinis kvartilis) – atkerta apatinius 25% duomenų – 1000 eurų;
  • antrasis kvartilis – dalina duomenis per pusę – 1250 eurų;
  • trečiasis kvartilis (viršutinis kvartilis) – atkerta viršutinius 25% duomenų arba 75% apatinių – 1775 eurų.

Per paskutinį mėnesį nulį pilnų metų patirtį naudotojų patyrimo analitikas iš Vilniaus ir interneto svetainių dizaineris iš Kauno uždirbo po 600 eurų ir tai yra mažiausias uždarbis tarp visų atsakiusiųjų. Daugiausiai – 5200 eurų – užsidirbo 8 metų patirtį turintis vadovas iš Vilniaus.

Situacija šiek tiek keičiasi, jei bandytume pažvelgti į vidutinį neto darbo užmokestį atsižvelgiant į užimamas pareigas.

Ir paskutinis, bet ne mažiau įdomus grafikas rodo priklausomybę tarp darbo patirties ir uždirbamų pinigų. Logiškai mąstant darbo užmokesčio kreivė turėtų kilti aukštyn ir nebūti tokia banguojanti, bet šioje vietoje turbūt eilinį kartą pakišo koją nedidelė duomenų aibė.

Štai ir viskas šiam kartui. Pabaigai norėtume visos bendruomenės vardu tradiciškai padėkoti kiekvienam atsakiusiam: „Ačiū! Jūs nuostabūs!“.

P.S. Jei norėsite patikrinti mūsų skaičiavimus ar atlikti savo, parašykite į info@interakcijos.lt.