#28 Penktadienio ekspreso su Germanu Kopytkovu

Keletas žodžių apie save?

germanGoogle, Vizualinis dizaineris
Portfolio: todytod.com
Behance: www.behance.net/todytod
Dribbble: www.dribbble.com/Todytod
LinkedIn: www.linkedin.com/in/todytod

Kaip ir dauguma žmonių dirbu nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro, po darbo ilsiuosi, skaitau, žiūriu filmus arba tiesiog nieko neveikiu, grožiuosi kalnų vaizdais ir tinginiauju.

Savaitgaliais stengiuosi visiškai atsijungti nuo naudotojo sąsajų, naudotojų patyrimų ir interakcijų, nusiperku traukinio bilietą ir keliauju po Šveicarijos miestelius ir kaimus, kopiu į kalnus, savo malonumui piešiu, fotografuoju arba filmuoju.

G.K

Kaip viskas prasidėjo?

Viskas prasidėjo vaikystėje nuo tradicinių piešimo priemonių: popieriaus, pieštuko ir nepaaiškinamo noro save išreikšti. Mokykloje sulaukiau dailės mokytojos pagyrų, kurios leido man patikėti, kad sugebu piešti geriau už kitus, taip pradėjau piešti mokyklos renginių plakatus, stendus ir pradėjau svajoti apie menininko karjerą.

Baigus mokyklą įstojau į Vilniaus dailės akademijos Architektūros ir Dizaino fakultetą, kur gavau galimybę tobulinti savo vizualinės komunikacijos įgūdžius. Laisvu nuo studijų laiku pradėjau kurti logotipus, prekės ženklus, firminius stilius. Daugumą darbų atlikdavau nemokamai, kad sukaupčiau reikiamą patirtį.

02

Po studijų išvažiavau į užsienį ir jau septinti metai kaip kraustausi iš vienos šalies į kitą. Gyvenau Anglijoje (Bristolyje), Belgijoje (Briuselyje), Nyderlanduose (Amsterdame) ir šiuo metu gyvenu Šveicarijoje (Ciuriche). Ilgą laiką dirbau kaip laisvai samdomas dizaineris, vėliau gavau pasiūlymą dirbti Booking.com, kur sukūriau prekės ženklus ir firminius stilius keliems Priceline Group priklausantiems tinklapiams (Booking.com, Villas.com, Priceline Group).

01

Prie ko šiuo metu dirbi?

Šiuo metu dirbu Google, kur prisidedu prie pasaulio informacijos organizavimo, suteikiu grožį ir gyvybę Google produktams. Kuriu aukštos kokybės vizualinius dizainus nuo idėjos iki galutinio atlikimo. Pritaikau naują vizualinį stilių Google Material Design esamiems ir naujiems produktams. Kuriu produktų logotipus, prekės ženklus, ikonėles, maketus, interakcijas, animacijas ir t. t. Artimiausiu metu keletas projektų išvys dienos šviesą, tuomet galėsiu apie juos kalbėti viešai.

Tiesą pasakius, gauti darbą Google yra sunkus, ilgas ir labai varginantis procesas, bet tai yra įmanoma. Negaliu atskleisti pokalbių detalių ir klausimų, bet visas procesas užtruko apie 3 mėnesius, kurių metu buvo 7 etapai: telefoniniai pokalbiai, Google Hangouts pokalbiai, užduotis, kuria reikia atlikti per nustatytą laiką, vėliau – užduoties ir savo darbų pristatymas komisijai, face to face pokalbiai Mountain View ofise ir ilgas laukimas.

Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?

Išmokau uždavinėti tinkamus klausimus, gerai suprasti problemą ir ištirti galimus sprendimus. Norint tapti sėkmingu dizaineriu reikia būti talentingu, bet vien talento nepakanka, taip pat reikalingi geri bendravimo įgūdžiai, kultūrinis sąmoningumas, profesinis ir asmeninis sąžiningumas.

Norint kuo geriau pristatyti savo darbą, visų pirma, nuosekliai papasakokite apie kūrybinį procesą, o tuomet parodykite vizualinį rezultatą.

Ką palinkėtum kolegoms?

Nepamirškite, kad pasaulis sukasi ne vien tik apie dizainą ir dizainerius. Domėkitės viskuo kas jus supa aplink, kuo jautresni tapsite jus supančiai aplinkai, tuo geriau funkcionuosite. Dažniau atsitraukite nuo savo švytinčių ekranų, atsijunkite nuo tinklo ir susipažinkite su savo kaimynais.