#5 Penktadienio ekspreso su Ramune Norkute

Keletas žodžių apie save?

Ramunė Norkutė
Idea Code, vadovė
Linkedin: http://lt.linkedin.com/in/ramunenorkute
Twitter: @ideacode
E. paštas: info@ideacode.lt
Tinklaraštis: www.ideacode.lt

Aš esu tarpdisciplininis žmogus – pagal išsilavinimą ekonomikos, finansų ir psichologijos, pagal darbo patirtį mažmeninės bankininkystės, verslo konsultacijų ir IT sričių. Todėl mano kasdienis darbas nėra vien poreikių analizė, vien dizainas ar vien patogumo naudotis testavimas. Man patinka į projektus žiūrėti plačiau ir kurti ne vien naudotojo sąsają, bet projektuoti produktą: galvoti kas motyvuos žmones, kodėl jie turėtų juo naudotis ir kodėl verslas turėtų tokį produktą teikti.

Kaip viskas prasidėjo?

Viskas prasidėjo dirbant IBM verslo konsultacijose (IBM Global Business Services) ir laisvalaikiu besimokant VU psichologijos studijų programoje. Stojamųjų interviu metu mus gąsdino, kad reikės mokytis labai sudėtingų dalykų, pvz. neurofiziologiją. Galvojau, na, kaip nors susidorosiu… :) O besimokant paaiškėjo, kad temos apie žmogaus sensorines sistemas ir smegenų veiklą buvo patys įdomiausi dalykai. Visa tai suteikė kitokį požiūrį darbe – pasidarė įdomus žmogiškųjų faktorių taikymas IT sistemų kontekste. Bet IBM tokiose paslaugose nesispecializavo, tad liko start-up’o kelias kurti usability paslaugų verslą. Tolimesnę istoriją jau nupasakojo Modesta. Buvo daug mokymosi, bandymų ir kasdienio darbo, kol susikūrėme metodikas ir darbo principus, kuriais vadovaujasi Idea Code.

3

Prie ko šiuo metu dirbi?

Idea Code vienu metu dirbame prie keleto projektų. Šiuo metu tai pora viešųjų e. paslaugų, viena korporatyvinė svetainė, viena mobili programėlė ir t.t. Iš įdomesnių ilgalaikių projektų norisi paminėti INOVATELL – kartu su 3 partneriais kuriame mokymosi aplinką, kuria neįgalieji su judėjimo negalia galės naudotis rankų arba galvos judesių pagalba; bei darbą su IVPK kuriant viešųjų e. paslaugų tinkamumo naudotojams metodiką.

1

Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?

Kuriant naudotojo sąsajas, sakoma, kad svarbu naudotojo suvokimo modelis (angl. mental model) – kad žmogus galėtų sau lengvai paaiškinti sistemos veikimą ir lengviau ją suprastų. Brangiausios pamokos parodė, kad tai nėra pats svarbiausias modelis, lemiantis gerą naudotojo patyrimą ir bendrą produkto sėkmę.

Kiekviena svetainė, kiekviena programėlė ar kitoks elektroninis produktas turi kitą modelį, kurio teisingą veikimą kūrėjams daug sunkiau nuspėti iš anksto – tai sėkmingo naudotojų pritraukimo ir auginimo modelis. Dažnai tai būna labai nedidelė viso produkto dalis, tačiau būtent ji tampa „magnetu“ naujiems naudotojams, sukuria didžiausią vertę ir užtikrina, kad produktas bus naudojamas. Produkto kūrimo metu būna sunku nuspėti kas tas „magnetas“. O neteisingai nuspėjus, naudotojo sąsaja optimizuojama ne tokiems veiksmams, kokie geriausiai skatintų to modelio veikimą. Rezultatas gali būti pagal visas patogumo taisykles sukurta naudotojo sąsaja, tačiau niekam nereikalinga ir nenaudojama.

2

Ką palinkėtum kolegoms?

Linkiu kurti produktus, kurie yra ne tik taisyklingai patogūs ir estetiškai gražūs, bet daug ir mielai naudojami žmonių bei teikiantys jiems malonumą.