#56 Penktadienio ekspreso su Adomu Aleno

Keletas žodžių apie save?

adomasNaudotojo sąsajų bei internetų dizaineris
Portfolio: www.aleno.lt
Behance: alenoaleno
Linkedin: alenoaleno
Instagram: alenoaleno

Metęs studijas, neturintis pastovios darbo vietos ir sėdėjęs policijos areštinėje. Bet viskas ne taip blogai. Šiuo metu dirbu kaip laisvai samdomas web dizaineris, bendradarbiauju su The Chocolate bei Kemdu didžital agentūromis, esu pagrindinis Jungtinės Karalystės startupo Formations Factory dizaineris. Užsiimu įmonių įvaizdžio, logotipų kūrimu.

Taip pat dažnai fotografuoju žmones bei vietoves, viską keliu į Instagram, kurį pafolouvinkite. Dėl fotografijų dažnai tenka lipti stogais ir kitomis fotografijai nepritaikytomis vietomis, dėl ko ir teko „sėdėti“. Likusiomis laisvomis valandomis mėgaujuosi muzikos kūrimu. Pridėčiau, jog domiuosi teorine fizika bei astronomija ir dviračiais.

me reaching life goals

Kaip viskas prasidėjo?

Viskas prasidėjo nuo senos vcv.lt bendruomenės, kuri užsiimdavo virtualiu automobilių išvaizdos modifikavimu. Viskas vykdavo naudojantis photoshopu: imi stockinę automobilio nuotrauką, pakeiti kėbulo spalvą, uždedi lipdukų, kitą kapotą, pakeiti foną ir t. t. Prisižiūrėjęs „Fast and Furious“, man, septintos klasės moksleiviui, tai buvo realiausias mano fantazijų išpildymo būdas.

Netrukus supratau, kad grafinio dizaino programos turi daug kitų galimybių, tad griebiausi jų tyrinėti. Tai buvo logotipai draugams, flaikės pažįstamiems, vizitinės kortelės bei reklaminiai baneriai. Baigus mokyklą, nutariau tęsti pažintį su grafiniu dizainu, todėl įstojau į Vilniaus Dizaino Kolegiją. Studijos buvo įdomios ir suteikė daug naujų žinių. Išmokau eskizuoti, susipažinau su kompozicijos pagrindais. Po pirmojo kurso gavau pasiūlymą dirbti agentūroje The Chocolate, kurioje įvyko mano pirmas susidūrimas su internetinių puslapių dizainu. Buvau visiškai žalias ir net nežinojau, kas yra footeris, bet linkčiojau galvą, kai kas nors apie tai kalbėdavo (šokoladai, neteiskit).

Dirbant įtempto ritmo rinkoje, kurioje „man šiandien nekyla idėjos“ negali egzistuoti, staigiai rinkau savo patirties bagažą. Ne už ilgo supratau, kad web dizainas yra da shit ir norėjau į tai gilintis. Todėl neilgai dvejojau mesti studijas (ne, aš to nerekomenduoju, eikit į mokyklą).

Prie ko šiuo metu dirbi?

Išdirbęs du metus agentūriniame gyvenime nutariau išbandyti freelancerio duoną. Šiuo metu dirbu su keliais klientais. Tarp jų – Didžiosios Britanijos įmonių steigimo startupas Formations Factory, kuriame esu pagrindinis dizaineris, sukūręs bei toliau vystantis puslapio dizainą. Jame pasireiškia ir kitas mano pomėgis – animacijų kūrimas. Web dizainas ir animacija puikiai dera vienas prie kito, todėl sėkmės stadijoms kuriame ką nors mielesnio akiai nei tiesiog varnelė.

Success-icon-preview

Neseniai sukūrėme ir pirmąjį appsą (achievement unlocked), su kuriuo galima patikrinti įmonės pavadinimo užimtumą.

3

Su kitomis agentūromis dirbu ties dideliais korporatyviniais puslapiais, elektroninių parduotuvių projektais, kurie kelia sudėtingus naudotojo patyrimo iššūkius bei problematikas.

Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?

Nors visos pamokos man vienodai vertingos, tačiau norėčiau išskirti dažnai pamirštamą freelancerio skill’ą – laiko planavimą. Laikas yra pats brangiausias iš resursų, todėl į jį žiūriu labai atsakingai. Dienotvarkė yra visos tavo veiklos stuburas. Jei ji suplanuota gerai, užduotys išdėstytos pagal svarbą ir turi savo vietą, tuomet pilnai išnaudosi kitų savo gabumų potencialą. Laiko planavimui labai padėjo tai, kad pradėjau sekti kiekvienos užduoties trukmę (tam rekomenduoju Toggl laiko apskaitos programą). Sekdamas savo tempą, tiksliai išmokau numatyti, kiek valandų man reikės tam tikriems darbams atlikti. Tiksliau įsivertindamas darbų apimtis, ne tik pradėjau naktim nebedirbti, bet ir neberaudonuoju prieš klientą, kai valandos trukmės užduotis tampa visos dienos iššūkiu.

Ką palinkėtum kolegoms?

Norėčiau palinkėti visiems kolegoms, kurie dirba su bet kokiomis naudotojų sąsajomis, interakcijomis ir dizainu, prisiminti, kad tai, ką darom, pasiekia tūkstančius žmonių ir tiesiogiai daro įtaką jų gyvenimui. Tai, ką darome yra beprotiškai galingas įrankis, kurį galime panaudoti ne vien didesniam konversijų skaičiui, bet ir gerinant žmonių produktyvumą, kasdienio gyvenimo kokybę. Nesvarbu, ar tai būtų appsas, kuris tau parodo artimiausią maršrutą, ar tai medicinos klinikos duomenų bazė.

Ačiū, kad perskaitėte!