#61 Penktadienio ekspreso su Tautvydu Strazdu

Tautvydas StrazdasKeletas žodžių apie save?

Portfolio: www.cafevoltaic.com
Mokymai: www.uxmokymai.lt
Linkedin: Tautvydas Strazdas
Facebook: Tautvydas Strazdas

Esu „idėjų generatorius“, inovacijų ir technologijų fanas, nuolat galvojantis kaip patobulinti esamas technologijas. Mano požiūriui didelę įtaką padarė kompanijos Apple filosofija. Puikiai susišneku su kūrybininkais, programuotojais ir vadybininkais, dėl to pasirinkau usability discipliną. Jaučiu, kad šioje veikloje galiu realizuoti abu smegenų pusrutulius ir sukurti didžiausią vertę. Nuo 2011 metų oficialiai įteisinau šią veiklą įgydamas HFI CUA  sertifikatą (red. JAV kompanijos „Human Factors International“ sertifikatas „Certified Usability Analyst“, patvirtinantis žinias, įgytas usability srityje).

Pomėgiai gana tradiciniai: indiški ir japoniški filmai, mokslinė fantastika, aviacija, kosmosas, pasaulio folk muzika ir instrumentai, mokslo išradimai ir inovacijos, išmanieji namai, Baikonuro kosmodromas, Didysis Hadronų Kolaideris, Aresibo observatorija, Didysis sprogimas.

Kaip viskas prasidėjo?

Veiklą pradėjau 1997 metais reklamos ir dizaino agentūroje, kurioje gavau pirmas pamokas dirbant tiesiogiai su klientais. Jau tada domėjausi interneto technologijomis ir web dizainu. Pirmą interneto svetainę „paleidau“ 1998 metais. Nuo tada prasidėjo mano kryptingas kelias į interneto pasaulį, kur pradėjau siūlyti svetainių kūrimo paslaugas.

Per 10 veiklos metų teko kurti, o vėliau ir „vadovauti paradui“ iki 100 internetinių projektų Lietuvos, Olandijos, JAV klientams. Pamenu, kad būdavo nuolatinis „karas“ tarp dizainerių ir programuotojų – „kieno idėjos nugalės“. Tekdavo spręsti tokias situacijas, derinti interesus. Dažniausiai matydavau procesą ir rezultatą nuo pradžios iki pabaigos, todėl nuolat kildavo klausimas, kaip pasiekti aukštesnę projekto kokybę, suderinti visų šalių interesus. Tai paskatino domėtis naujais projektų valdymo būdais, efektyvesniais darbo procesais, kokybės užtikrinimo metodais.

Maždaug 2005 metais atradau User-Centered Design, Usability, User Interface Design disciplinas, bet pamenu, kad tais laikais Lietuvoje dar nebuvo supratimo ir realaus poreikio tokioms veikloms. Tuomet buvo įsivaizdavimas, kad norint sukurti gerą produktą pakanka dizainerio, kuris fotošope nupiešia 3 variantus ir programuotojo, kuris įgyvendina. Matydavau, kaip gaudavosi apgailėtini sprendimai, bet klientai priimdavo kaip už gerą, mokėdavo pinigus.

Taigi, lygiagrečiai domėjausi pažangesniais darbo principais, bandžiau naujus web projektų kūrimo būdus. Projektai didėjo, klientų poreikiai augo, prasidėjo milžiniškų informacinių sistemų kūrimas, kur prireikė kitokio požiūrio ir naujų disciplinų: verslo procesų ir naudotojų poreikių analizės, naudotojo sąsajos projektavimo, informacijos architektūros, techninių specifikacijų, kokybės užtikrinimo.

Tuo metu atradau tarptautinį mokymų ir sertifikavimo centrą Human Factors International. Jų mokymai apjungė visas tas veiklas, todėl nusprendžiau važiuoti į Londoną, išklausyti mokymų, susipažinti su tos pačios srities specialistais. Sėkmingai praėjau mokymus, išlaikiau gana sudėtingą egzaminą ir nuo 2011 metų vykdau šias veiklas su HFI CUA sertifikatu.

Prie ko šiuo metu dirbi?

Neseniai žengiau žingsnį į verslą: pradėjau teikti usability, user interface design, prototyping, usability testing veiklas kitoms įmonėms. Įmonę pavadinau „Cafe Voltaic“ (inovacijų kavinė). Kadangi į darbą eiti nesinori, o į kavinę eiti norisi, tai jei darbą pavadinti kavinės vardu, tai atsiranda gera motyvacija. Dirbu prie klientų paieškos, įmonės strategijos ir EU projektų.

Individualūs usability mokymai Autoplus.lt komandai

Individualūs usability mokymai Autoplus.lt komandai

Lygiagrečiai rengiu viešus ir individualius usability mokymus įmonėms, neseniai paleidau svetainę „UX mokymai“. Žinant, kad UI/UX specialistai, bei technologijos tobulėja žymiai greičiau, jaučiasi atotrūkis tarp užsakovų ir vykdytojų, taip pat IT įmonės nuolat tobulina savo gamybinius procesus. Šiais mokymais noriu užpildyti spragą, suformuoti požiūrį į usability, user experience, user-centered-design disciplinas.

Usability testavimo praktika Autoplus.lt komandai

Usability testavimo praktika Autoplus.lt komandai

Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?

Jei klientas neturi pasiekęs tam tikro brandos lygio, vargu ar pavyks sėkmingai įdiegti technologines inovacijas. Nebent formaliai. Viskas priklauso nuo žmonių, kurie valdys tas technologijas.

Dabartinėje praktikoje susiduriu su įmonių vadovų noru įgyvendintii world-class, state-of-the-art sistemas. Gaunu tarptautinių korporacijų sukurtų sistemų pavyzdžius, į kuriuos įmonė nori lygiuotis. Įvertinus kokie procesai vyksta įmonėje, koks požiūris į tokių sistemų kūrimą, koks planuojamas biudžetas, matosi didelis atotrūkis tarp norų ir realių galimybių.

Ką palinkėtum kolegoms?

Linkiu patikėti tuo, kad pasaulinėje arenoje esame pirmaujantys ir galime padaryti „geriau nei Apple“. Daugiau ambicijų, daugiau mąstymo laisvės, daugiau svaiginančių idėjų!