#8 Penktadienio ekspreso su Jekaterina Romanovskaja

Keletas žodžių apie save?

jekaterinaLinkedin: linkedin.com/in/romanovskaja
Tumblr: kotofoto.lt
Slideshare: slideshare.net/creamylyptus
Rankų darbas: creamylyptus.lt
Motto: Empathize. The rest will follow.

Produktų ir paslaugų dizaino srityje dirbu nuo 2005 metų. Šiuo metu gyvenu tarp Lietuvos ir Nyderlandų, todėl retai galiu dalyvauti „UX Lithuania“ būrelio susitikimuose (ir man tikrai gaila!). Be kasdienio darbo prie savo įprastų projektų šiuo metu diegiu UX (red. naudotojų patyrimo) dizaino kultūrą 3500 darbuotojų įmonėje su padaliniais visame pasaulyje. Ir darau šį pasaulį gražesnį. Sunku, įdomu, veža!

Kaip viskas prasidėjo?

2004 metais, iškart po studijų, įsidarbinau į vienos liūdnai pagarsėjusios reklamos agentūros nedidelį interneto projektų padalinį. Mane paskyrė į projektų vadybininkės pareigas. Šis itin nekonkretus pareigybės pavadinimas reiškia, kad mano atsakomybių ratas buvo gan platus: bendravimas su klientais, kelių svetainių turinio valdymas, nuotraukų retušavimas, sąskaitų tvarkymas, naujų projektų koncepcijų kūrimas ir funkcinių specifikacijų ruošimas… Tai buvo nuostabūs, grūdinantys, kupini naujų atradimų laikai bendraminčių komandoje.

Po kurio laiko, paragavusi vietinio verslo ypatumų, tapau projektų vadove. Buvau labai patenkinta vien dėl naujų pareigų pavadinimo (dar nežinojau, kad jau greitai projektų valdymas manęs nebedomins)! Tada viskas ir prasidėjo. Kai vadovauji žmonių komandai, pradedi suprasti, kad labiausiai projekto sėkmę lemia efektyvi komunikacija: tiek komandos viduje, tiek su klientais. Ir dar supranti, kad efektyviai komunikuoti vien tik žodžiais dažniausiai nepavyksta, todėl praverčia iliustracijos, prototipai, popierius ir pieštukas. O piešti visada mėgau. Kai sukūriau pirmą savo interaktyvų Axure prototipą, supratau – tai yra tai, ką noriu veikti ir toliau. Pradėjau intensyviai mokytis. Per labai trumpą laiką „prarijau“ visą Jacob Nielsen Alertbox ir man buvo negana: knygos, straipsniai, tyrimai… Kadangi esu nepagydoma perfekcionistė, norėjau įdiegti teisingą, iteratyvų dizaino procesą, apimantį naudotojų poreikių tyrimą, ankstyvą prototipų kūrimą ir testavimą. Tačiau 2005 m. Lietuvoje likau nesuprasta: verslo prioritetai buvo kiek kitokie nei dabar. Toliau keitėsi darbai ir pareigų pavadinimai, bet esmė liko ta pati: norėjau kurti žmonėms reikalingus, patogius, estetiškus produktus. Ką darau ir dabar.

2

Prie ko šiuo metu dirbi?

Šiuo metu dirbu Bentley Systems Nyderlandų padalinyje. Projektuoju vidinę sistemą mūsų klientams iš Didžiosios Britanijos, Highways Agency. Trumpai tariant, dėl šios sistemos Didžiosios Britanijos keliai, viadukai, tiltai ir tilteliai yra laiku inspektuojami, remontuojami ir tarnaus visuomenės labui dar ilgai, o HA darbuotojai gauna tvarkingas ataskaitas apie savo valdomų objektų būseną ir džiaugiasi jiems pritaikytu funkcionalumu.

3

Taip pat vadovauju UX savanorių programai kompanijos viduje. Dalinu užduotis, prižiūriu ir konsultuoju apie 10 savanorių, įvairių sričių specialistų, kurie domisi produkto dizainu. Apie 8 val. per savaitę jie skiria UX darbams: kuria ir validuoja panaudojimo scenarijus, sąveikos proceso diagramas, piešia prototipus, testuoja produktus. Bentley turi gilias technokratijos tradicijas, tačiau laikai keičiasi. Yra didelė garbė būti šių pokyčių dalimi ir viena iš iniciatorių.

4

Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?

Bendravimas ir tarpusavio supratimas yra svarbiausia (tai, ką Bentley vadiname „being on the same page„). Dirbant su skirtingų sričių specialistais ir skirtingų tautų atstovais, visada yra rizika, kad žmonės, kalbėdami lyg ir ta pačia kalba, lieka nesuprasti arba nesupratę. Galutinis tikslas – patogus ir naudingas produktas – būna suvokiamas labai skirtingai. Todėl produkto dizainerio pagrindinė užduotis – klausyti, užduoti teisingus klausimus teisingu metu bei visą tai transformuoti į lengvai suvokiamą produkto viziją. Išdirbtas dizaino procesas ir jo rezultatai turėtų būti vienodai aiškūs tiek sistemų architektui, tiek galutiniam vartotojui. Galų gale visos B2B ir B2C įmonės iš esmės yra H2H – žmogus žmogui.

5

Ką palinkėtum kolegoms?

Linkiu vidinės ramybės, mokėjimo klausti, klausytis, stebėtis ir nebijoti klysti.