#9 Penktadienio ekspreso su Karoliu Kailiūnu

Keletas žodžių apie save?

karolisNFQ, Klientų patirties (CX) ir e. verslo optimizavimas
Linkedin: http://lt.linkedin.com/pub/karolis-kailiunas/9/13b/712
E. paštas: karolis.kailiunas@yahoo.com

Iš karto prisipažinsiu – nesu „grynakraujis“ naudotojo advokatas :) Bet neskubėkite nurašyti į Dark Side of the Force (aliuzija į Star Wars :) ). Mano veiklos tikslas – atrasti blogas naudotojo patirtis ir neefektyvius sprendimus e. verslo projektuose, skaitmeniniuose produktuose, paslaugose ar procesuose. O atradus – pasiūlyti sprendimus, kurie pagerina e. verslo rezultatą.

Kaip viskas prasidėjo?

Viskas prasidėjo prieš 11 metų, kai baigiau KTU marketingo vadybą ir pradėjau karjerą nedidelėse Kauno interneto sprendimų agentūrose. Per 4 metus susipažinau su interneto projektų virtuve ir godžiai domėjausi sau vis įdomesnėmis temomis: poreikių analizė, naudotojo sąsajos dizainas, informacijos architektūra, prototipai, wireframe’ai, tinkamumas, naudotojų patyrimas ir t.t.

Mažose agentūrose pasidarė ankšta ir gavęs pasiūlymą dirbti verslo analitiku atėjau į NFQ. Pradžioje analizavau stambių verslų procesus ir poreikius skirtingoms e. komercijos bei verslo valdymo sistemoms, projektavau grafinę naudotojo sąsają ir rengdavau funkcinių reikalavimų aprašus. Dirbant vis labiau ėmė rodytis, kad e. verslo sistemų užsakovų poreikiai yra pernelyg orientuoti į tai, kaip sistemos turi atrodyti ir kaip veikti, bet ne kokias verslo ar naudotojo problemas spręsti. Mačiau, kaip su problemomis susiduria kone visi sprendimai, kuriuose nebuvo identifikuoti aiškūs tikslai ir poreikiai. Stebėdavausi, kai galutiniai naudotojai visiškai ignoruodavo funkcionalumus, be kurių užsakovai nenorėdavo startuoti šimtus tūkstančių kainuojančius projektus.

Pamažu brendo mintis daryti kažką teisingesnio, orientuoto į konkretų rezultatą ir paremto duomenimis, o ne intuityviomis prielaidomis. Kai tik turėdavome galimybę, su kolega pradėjome intensyviau naudoti skirtingas UX (red. naudotojų patyrimas) metodikas klientų projektuose. Daugiau dėmesio skyrėme pirminei projektavimo stadijai ir informacijos surinkimui: patogumo naudoti testavimui, naudotojų stebėjimui darbo vietose, naudotojų grįžtamojo ryšio analizei, naudotojo elgsenos bei verslo efektyvumo rodiklių stebėjimui ir analizei. Visa tai ir dar daugiau darome iki šiol.

Pats pastaruoju metu daugiausia specializuojuosi klientų patirties (CX) ir e. verslo optimizavime. Šios sritys įdomios tuo, kad ne tik galiu pasinaudoti per visus tuos metus sukaupta patirtimi, bet kartu ir atrasti UX sąsajas su kitomis disciplinomis ir veiklomis, kaip kad verslo procesų analizė ir optimizavimas, skaitmeninio marketingo efektyvumas, ryšių su klientais valdymas (CRM), klientų aptarnavimo, paslaugos ir produkto marketingo veiklų optimizavimas. Matydamas platesnį ir integralesnį vaizdą, gali priimti kur kas tikslesnius sprendimus ir tikėtis efektyvesnio jų poveikio.

Prie ko šiuo metu dirbi?

Analitiku/dizaineriu/konsultantu dirbu skirtinguose e. verslo projektuose, bet visuose juose vyksta tam tikra prasme panašūs dalykai, t.y. informacijos rinkimas ir analizė -> pakeitimų projektavimas ir diegimas -> rezultatų vertinimas ir… pakeitimų projektavimas ir diegimas :)

Pvz. finansavimo paslaugų tinklalapio naudotojo patirties optimizavimas skirtingose rinkose. Jau veikiančiam e. versle analizuoju esamus verslo procesus, teisinius ribojimus ir klientų įpročius skirtingose rinkose, pagal surinktus duomenis optimizuodamas paslaugos užsakymo patirtį tinklalapyje.

Arba – užsienio rinkose veikiantis brangių produktų e. komercijos projektas, kuriame analizuoju klientų elgseną ir projekto verslo efektyvumo rodiklius. Pagal tai įgyvendinami pakeitimai ne tik naudotojo sąsajoje, bet ir klientų aptarnavimo procesuose.

Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?

Gal ne pamoka, bet vienas iš darbo principų: amat victoria curam (lot. pergalė mėgsta pasiruošimą).
Praktika rodo, kad dažna problema atrodys neišsprendžiama tol, kol neturėsi gero plano ir neskirsi deramo laiko. Kai pradedi nuo sprendimo, o ne nuo problemos formuluotės, susikuri riziką spręsti ne tą problemą, ne nuo to galo arba paaiškėja, kad tai ne problema – tiesiog „klientų niekada to neklausdavom..“ :)

Fotografas: Gintaras Česonis, mintis nupiešė: Darius Bisikirskas.

Fotografas: Gintaras Česonis, mintis nupiešė: Darius Bisikirskas.

Ką palinkėtum kolegoms?

Problemų… Na gal ne visai taip :) Tikslinu: įdomių darbinių iššūkių, kurie leistų įgyti naujas patirtis, pamatyti veiklos sąsajas su naujomis sritimis ir keltų kiekvieno iš mūsų galimybių kartelę vis aukščiau.