„Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo paslaugų dizaino revizija

Prieš keletą savaičių, VDK Kūrybinių industrijų dizaino II kurso studentai pristatinėjo semestro metu atliktus Lietuvos geležinkelių teikiamų keleivių vežimo paslaugų projektinius darbus. Siūlome susipažinti su jų atliktais darbais.

lg-dizaino-revizija
Justė Vaškevičiūtė „Vienkartinių bilietų sistema“. Problematika

Darbai

„Traukinių tvarkaraščiai – lankstinukai“

Darbo autorė: Agnė Bataitytė
Problematika: jei neturi interneto prieigos, neturi galimybės peržiūrėti traukinių tvarkaraščius. Taip, yra popieriniai tvarkaraščiai, tačiau jų formatas toks, kad mieliau juos laikysi namie stalčiuje, nei nešiosies su savimi.
Sprendimas: patogaus formato traukinių tvarkaraščiai telpantys Jūsų piniginėje.

 

„Lietuvos geležinkelių leidinys“

Darbo autorė: Akvilė Stonytė
Problematika: kelionės traukiniais dažnai nėra trumpos. Keleiviams nelabai yra kuo užsiimti kelionės metu. Kelionė patampa nuobodi.
Sprendimas: periodinis LG leidinys, kurį keleiviai galėtų skaityti kelionės metu.

 

„Bilietų pirkimo aplikacija“

Darbo autorė: Tina Mockutė
Problematika: bilietus vykti traukiniu galima įsigyti tik bilietų kasose ar pačiame traukinyje, tačiau traukinyje perkant bilietas kainuos brangiau, o kasose neretai tenka stovėti eilėse. Ypač tas aktualu vėluojant. O ką daryti jei bilietą nori nusipirkti išanksto, o jei esi svečias iš užsienio?
Sprendimas: mobili aplikacija, kuria galima įsigyti LG traukinių bilietus.

 

„Informacijos dizainas bilietų kasoms“

Darbo autorius: Povilas Vitkauskas
Problematika: nereitai, norint įsigyti bilietą stotyje, nelabai aišku, kurios kasos dirba, o kurios tuo metu uždarytos. Kadangi aplink zuja daug žmonių, sunku identifikuoti kur baigiasi eilė ar kuri jų trumpiausia. Nėra specialios kasos skubantiems. Sunku girdėti ką šneka kasininkė kitoje stiklo pusėje. Informacija ant kasų sunkiai skaitoma.
Sprendimas: specialus kasų ir jų aplinkos žymėjimas, tiek skubantiems, tiek neįgaliesiems. Specialūs ekranai veikiantys tik tuomet, kai dirba kasa.

 

„Žaidimo aplikacija“

Darbo autorė: Vytautė Čėsnaitė
Problematika: identiška pasirinktai Akvilės, t.y. nuobodžios kelionės
Sprendimas: interaktyvus žaidimas mobiliajame telefone padėsiantis sudegintą laiką kelionės metu.

 

„Suvenyrai“

Darbo autorius: Kamilė Linauskaitė
Problematika: ne vienoje LG stotyje galime rasti suvenyrų parduotuvėlių, tačiau jose nėra „Lietuvos Geležinkelių“ atributikos.
Sprendimas: dabartinė LG atributika yra skirta labiau kolekcionavimui nei funkciniam panaudojimui, tad Kamilė siūlo keletą suvenyrų, kurie galėtų praversti Jūsų kitoje kelionėje traukiniu.

 

„Lounge zona“

Darbo autorius: Augustė Skirutytė
Problematika: stoties laukiamoji zona kelia nekokias asociacijas. Nejauku, nesaugu, nepatogu, šalta.
Sprendimas: erdvė be aukščiau išvardintų atributų.

 

„Asmeninė virtuali paskyra“

Darbo autorius: Greta Aukštakytė
Problematika: labai panaši į apsibrėžtą Tinos, tik Gretos atveju problema siejosi su LG internetine svetaine. Svetainė neinformatyvi, nėra galimybės įsigyti bilietų internetu tuo pačiu keleivis negali pasirinkti sėdėjimo vietos iš anksto.
Sprendimas: LG svetainės perprojektavimas, kurio pasekoje atsirastų asmeninė virtuali paskyra, bilietų pardavimas internetu ir t.t.

 

„Vienkartinių bilietų sistema“

Darbo autorius: Justė Vaškevičiūtė
Problematika: skirtingas spausdinamų bilietų formatas, dizainas, informacinė architektūra. Bilietų formatas neptogus laikyti piniginėje. Ką tik atspausdintas bilietas sukasi, sulanksčius dalis informacijos patampa nematoma, bilietas praranda estetinę išvaizdą.
Sprendimas: bilietų automatai stotyse spausdinantys unifikuotus bilietus patogiame formate su keleivio poreikius atitinkančia informacija.

 

Procesas

Smagu, kad studentai ne tik dirba, bet ir fiksuoja savo darbo procesą. Žemiau galite pasižiūrėti dizaino proceso akimirkas.

  • Labai užskaitau „Vienkartinių bilietų sistemą“ :) Ypač tą dalį, kur bilietai plėšomi praranda estetinę išvaizdą – OCD FTW! (Čia rimtai, be sarkazmo – devil is in the details)