#67 Penktadienio ekspreso su Julija Timčenko

julija_timcenkoKeletas žodžių apie save?

TeleSoftas, mobiliųjų aplikacijų dizainerė
Facebook: Julija Safriukė

Jei trumpai: esu mobilių apps’ų dizainerė, užkietėjusi šeškininkė, autofanė ir pakvaišus dėl aviacijos mergina. Dizaino sprendimų ir estetikos ieškau visose srityse: ar tai būtų naujai išleistas automobilio konceptas ar lėktuvo livrėja ar atnaujinta mobilioji programėlė.

Kaip viskas prasidėjo?

Prasidėjo nuo vaikystėje išpaišytų namuose sienų! Tačiau mano tėvams tokia mano saviraiškos forma nelabai patiko, tad rimčiau domėtis dizainu pradėjau tik vėliau. Dar gūdžiais 2006 metais tapau telefonų „Siemens“ fane ir įnikau į forumus. Iš ten sužinojau, kad kol kiti savo mobiliuosius naudoja iš esmės tik skambučiams, žinutėms ir labai ribotai internetui, „Siemens“ fanai jau kelis metus kaip buvo pasidarę savo neoficialią operacinę sistemą artimą dabartinėms.

Kadangi norėjau „šūstresnio“ telefono, įsidiegiau visą tai pas save ir džiaugiausi peržengiančiu tuometines galimybių ribas „išmaniuoju“ kuris dar ilgą laiką net ir pasirodžius iOS ir Android platformoms buvo už juos pranašesnis (beje, praėjus 10-iai metų vis dar kasdien jį naudoju). Tik vienas dalykas man labai nepatiko – tuometinis UI. Tikriausiai tais laikais ne vienam dizaineriui teko susidurti su programuotojų požiūriu į dizainą ir estetiką. Jei buvo sukuriamas kažkoks naujas telefono meniu, tai jis būtinai atrodydavo KRAUPIAI.

Galų gale mano akys pavargo nuo to vaizdo ir nutariau savo telefoną „pasitobulinti“ pati, taip pradėjau pamažu kurti telefonams. Vėliau Siemens telefonai išnyko ir aš trumpam perėjau prie web. Tačiau gavus galimybę dirbti su mobiliomis programėlėmis, negalėjau atsisakyti. Tai buvo puiki proga grįžti prie tos veiklos kuri mane veža! Tad jau 4 metus dirbu daugiausia prie mobiliųjų aplikacijų.

Prie ko šiuo metu dirbi?

Darbe visada vienu metu tenka dirbti prie kelių projektų, prisidėti prie naujų ir palaikyti senuosius. Konfidencialumo sumetimais paminėsiu tik dabartinius, vidinius projektus, skirtus naudoti medituojantiems bei sportuojantiems žmonėms.
Laisvalaikiu, kai norisi „pačiupinėti“ fotošop,ą susikuriu pati sau užduotis: paimu nepatinkančias mobilias programėles ir jas redizaininu. Aišku, dažniausia tos programos būna aviacinio pobūdžio, kadangi daug skraidau, tad tenka dažnai tokiomis programomis naudotis.

meditation

Taip pastebėjau, kad mažai kas iš aviakompanijų skiria dėmesį geram UX, neatsižvelgia į tai, kad jų mobiliosiomis programėlėmis dažniausiai naudojasi skubantys (pvz. vėluojantys į lėktuvą) žmonės, į tai, kad tokiose situacijose telefonas dažniausiai naudojamas viena ranka, todėl svarbu visus pagrindinius elementus patalpinti gerai pasiekiamoje ekrano zonoje. Neretai tokios programos tampa tiesiog smarkiai apkarpyta web versija. O juk taip patogu lengvai ir greitai pasidaryti per programą check-in, pasirinkti ir keisti norimą vietą, matyti aišku kelionės planą, į kurį terminalą atskrendi, iš kurio išskrendi, ar tarp tų terminalų važiuoja specialus transportas ir koks jo grafikas, koks lėktuvo tipas, ar tau taikomi kokie dažnai skrendančio keleivio bonusai, ar tuose oro uostuose kuriuose būsi yra tos aviakompanijos lounge, koks oras miestuose į kuriuos skrisi.

norskmain

Taipogi patogu nespausdinti bilieto, o tik nusiskanuoti QR kodą telefone, gauti pranešimus apie prasidėjusį laipinimą ar atšauktą skrydį tiesiai į programėlę telefone. Ir čia tik dalis gero aviacinio appso galimybių ir viena medalio pusė, juk nemažiau svarbu yra neapkrauti visu tuo programą, kad naujas arba retai skrendantis naudotojas nepasimestų ir matytų tik jam reikiamą svarbiausią informaciją, o dažnai skrendantis galėtų nesunkiai rasti jam reikiamą. Va tuo mano darbas ir žavus – reikia galvoti apie žmones ir jų poreikius.

Kokia yra brangiausiai išmokta pamoka?

Manau, kad tai skaitymas tarp eilučių. Neretai klientas negali lengvai išreikšti savo mintis žodžiais, tad dažnai tenka svarstyti – ką užsakovas norėjo tuo pasakyti. Savo poreikius ar pastabas jie išsako taip, kaip tą supranta ir čia yra dizainerio pareiga tuos dalykus „dekoduoti“ bei paversti materija.

Ką palinkėtum kolegoms?

To paties kas ir pačiai yra labai naudinga – nebijoti klysti. Klysti bei mokytis iš klaidų.