Keletas žodžių apie save?
Flixmedia, UI/UX Developer
Portfolio: rokasc.com
Linkedin: Rokas Cechanavicius
Dieną – developeris, naktį – dizaineris. Sykį buvau pavadintas „žmogum orkestru“. Ir turbūt neveltui – pagal išsilavinimą esu fizikas, laisvalaikiu groju gitara, per pietų petrauką renkuosi sporto salę, savaitgaliais stebinu draugus kulinariniais sugebėjimais, o dienas leidžiu dirbdamas mėgstamą UX/UI developerio darbą.
Savo profesionalo karjerą pradėjau kaip UI dizaineris. Bėgant laikui ir vis labiau tuo domintis, įvairios knygos ir konferencijos padėjo suprasti UX svarbą mano darbe. Pradėjau labiau koncentruotis į UX dizainą ir nors šiuo metu dirbu kaip front-end developeris, vis gi labiau mėgstu prisistatyti UX/UI developeriu, nes niekuomet neapleidau dizaino ir visus projektus pradedu nuo UX dalies: strategijos, naudotojų poreikių analizės, wireframe’ų ir prototipų.
Gražus ir sklandžiai veikiantis interface’as yra svarbūs gero UX elementas, tačiau tai dar nėra viskas: kiekvienas UI elementas turi nešti prasmę, būti intuityvus ir iš karto suprantamas naudotojui.
Kaip viskas prasidėjo?
Viskas prasidėjo kiek nerimtai, kuomet tuometiniam penkiolikmečiui tėvai nupirko pirmą kompiuterį ir netrukus namuose atsirado išsvajotas internetas. Tuo metu labai susidomėjau svetainėmis, kaip jos veikia ir kaip jas „gaminti“. Domino viskas nuo dizaino ir HTML iki Flash ir PHP. Bandžiau visko po truputį. Taip su keliais pažįstamais iš IRC pradėjome kurti svetaines ir, kadangi man iš visų geriausiai sekėsi paišyti UI, tai tapo mano sritimi.
Po kurio laiko projektai pradėjo rimtėti ir taip ėmė rastis pirmieji klientai. Baigęs Vilniaus universitetą nusprendžiau tęsti svetainių kūrimo darbus, įsidarbinau web dizaineriu ir nuo to laiko atgal nebesižvalgau.
Prie ko šiuo metu dirbi?
Šiuo metu dirbu agentūroje Londone, kurios klientai – pasaulinio dydžio kompanijos. Konkrečiau – šiuo metu darbuojuosi prie įrankio, skirto Microsoft produktų pasirinkimui. Pati sudėtingiausia dalis ta, kad įrankis turi būti paprastas ir veikti VISUR. Tai yra pats didžiausias iššūkis – suderinti visas judančias dalis, šimtus e. komercijos svetainių su pačiais įvairiausiais dizaino ir implementacijos sprendimais, beveik visomis pasaulio kalbomis (visomis teksto rašymo kryptimis) ir labai plačia naudotojų demografija.
Tokiu atveju geriausia yra vadovautis garsia A. Exupery fraze: „It seems that perfection is attained not when there is nothing more to add, but when there is nothing more to remove“. T.y. šabloną daryti kaip galima paprastesnį, palikti tik būtinus elementus. Taip pat naudoju dinaminius šablonus priklausomai nuo kalbos, svetainės kurioje bus talpinamas įrankis bei kitų parametrų.
Kokia yra brangiausia išmokta pamoka?
Niekuomet nekopijuoti kitų darbų/svetainių/sistemų, kad ir kokios tobulos bei geros jos atrodytų. Reikia semtis įkvėpimo, bandyti suvokti kodėl, kas ir kaip, analizuoti, tačiau niekuomet nekopijuoti. Teko gerai nusvilti, kai dirbant startupe ėjome paprastu keliu bandydami kopijuoti vieną gana naują, labai sėkmingą ir, kaip mums atrodė, tobulai išpildytą platformą. Tačiau mums dar nespėjus iki galo užbaigti darbo, ta platforma visiškai atsinaujino.
Kadangi tuo metu kūrėme MVP (angl. minimum viable product) versiją darbą pabaigėme, bet iš karto pradėjome perdarinėti sistemą nuo pradžių ir šį kartą eidami teisingu keliu, t.y. kurdami sistemą mūsų naudotojams, įsiklausydami į jų poreikius, o ne bandydami kažką kopijuoti. Tai kainavo nemažai laiko, tačiau savo pamoką išmokome – tas, kas atrodė tobula mums, anaiptol neatrodė tobula tos sistemos kūrėjams.
Ką palinkėtum kolegoms?
Nesek paskui madą, visuomet stenkis būti žingsniu priekyje. Tas, kas yra pasaulinis standartas ar geriausia praktika šiandien, rytoj gali būti užmiršta. Todėl niekada nebijok kelti klausimų ir eksperimentuoti – taip sukursi kažką naujo.