#79 Penktadienio ekspreso su Sauliumi Stebuliu

Saulius_StebulisKeletas žodžių apie save?

Tesco Bank, naudotojų patyrimų ir sąsajų dizaineris
Asmeninė svetainė: mellow.lt

Nuo 2008 metų dirbu naudotojų patyrimų dizaineriu Škotijoje. Per laiką susiformavau savitą dizaino filosofiją, kurios pačiame centre – klausimai. Dažnai netgi elementariausi klausimai man padeda pažinti problemą bei nustatyti tinkamą procesą jai išspręsti. Daug dėmesio skiriu vizualiai naudotojo sąsajos pusei, kadangi esu įsitikinęs mikrointerakcijų svarba naudotojui.

Šiuo metu dirbu naudotojų patyrimų dizaineriu Edinburge įsikūrusiame „Tesco Bank“. Na, o laisvalaikiu praktikuoju „Swift“ programavimo kalbą.

Mėgstu būti su žmonėmis, iš kurių galiu mokintis. Įkvėpimo semiuosi iš prasmingų profesinių pokalbių, kuomet dalinamasi asmeniniu požiuriu ne iš vadovėlio. Taipogi domiuosi UX/UI dizainerių patirtimi, kurie sėkmingai įsitraukė į mobiliųjų aplikacijų verslą.

Kaip viskas prasidėjo?

Atsigręžiant į praeitį, idėjos gimė prieš 11-12 metų. Tuomet draugas parodė internetinę svetainę, sukurtą profesionalaus dizainerio. Tai buvo minimalistinis darbas – kažkas įdomaus pagal tų laikų madą. Gerai pamenu, kaip žiūrėjau ir negalėjau suvokti, koks turėjo būti autoriaus mąstymas, kad visa tai įgyvendintų. Nors iš tiesų tada labiausiai sužavėjo minimalizmas.

Vėliau baigiau programavimo studijas ir daug laiko skyriau savišvietai. Gana greitai pasirinkau nepriklausomos veiklos (angl. freelance) kryptį ir susiklosčius palankioms aplinkybėms išvykau į Škotiją. Palaipsniui pradėjau dirbti su UX ir UI projektais, su įvairaus dydžio įmonėmis bei dizaino agentūromis tokiomis kaip Blonde, RAPP, Skyscanner, Crummock Oil and Gas bei Ryanair.

Process

Man pasisekė, jog karjeros pradžioje pasitaikė galimybė dirbti su marketingo specialistu, kuris buvo atsakingas už projektų gavimą, o aš – realizavimą. Bedirbant kartu, išmokau lanksčiai prisitaikyti prie projekto ir kliento reikalavimų bei pažinau verslo poreikius ir skirtingus įmonių procesus.
Ilgainiui perėjau prie konsultanto, dirbančio pagal terminuotas sutartis, darbo.

Prie ko šiuo metu dirbi?

Pastaruosius šešis mėnesius dirbu naudotojų patyrimų dizaineriu Edinburge įsukūrusioje Tesco Bank bustinėje. Esu atsakingas už dizaino standartų auditaciją, optimizaciją ir nuoseklų pritaikymą visuose skaitmeniniuose produktuose.

Didžiausias dėmesys skiriamas naudotojo sąsajos tobulinimui ir suderinamumui visuose „patirties susidūrimo taškuose” (angl. touch points). Pagrindinis optimizuoto standarto kriterijus – tai nuoseklumas, lankstumas ir veiksnumas skirtinguose kontekstuose. Tiesa, esu vadinamasis „shared resource”, todėl dažnai tenka dirbti su skirtingais projektais bei veiklos dalyviais (angl. stakeholder).
Keletas projektų, prie kurių dirbau pastaruoju metu, pavyzdžių:

  • “Drive and Reward” mobilios aplikacijos plėtra. Naujų funkcijų dizainas pasitelkiant naudotojo kelionės įžvalgas (angl. user journey).
  • Tinkamumo analizė (angl. usability testing) draudimo portalui, pasitelkiant „Forrester’s Web Site User Experience Review“ formatą.
  • MVT (multi variant testing) testų paruošimas, bei proceso diegimas UX departamente.

Kokia yra brangiausia išmokta pamoka?

Bendrai žiūrint, pamokų buvo įvairių. Nuo įsidrąsinimo aptarinėti biudžetinius klausimus projekto pradžioje iki sprendimų specializuotis vis konkretesnėje srityje (šiuo metu vis daugiau dirbu su mobiliomis programomis).

Foto 2

Iš praktiškesnių pavyzdžių – man prireikė daug metų suvokti, jog persidirbimas nėra raktas į greitesnį tobulėjimą ar problemos išsprendimą.

Pamenu, kuomet gavau vieną iš didesnių kontraktų su „Crummock Oil and Gas“ ir artėjo termino pabaiga. Tada turėjau įproti dirbti iki vėlyvos nakties, o kartais netgi ir paryčių. Anuomet norėjosi išnaudoti kiekvieną minutę, kad kuo geriau užsirekomenduočiau.

Žvelgiant atgal, ta atkarpa persidirbant, tai buvo tik maža dalis proceso. O apibendrinant sakyčiau, jog įvertinau planavimo svarbą.

Ko palinkėtum kolegoms?

Linkiu, jog dirbdami net ir su pačiais intensyviausiais projektais, atrastumėte laiko problemos pažinimui bei suformulavimui. Prisiminkite, kokia problema buvo įvardinta pradžioje, ir reguliariai tai prisiminkite viso proceso metu.